رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که با کپی کردن کلید مبلغ ۲۰ هزار دلار از خانه دوستش سرقت کرده بود.

سرقت-خانه

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ علی قاسم‌پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری و گزارش سرقت از منزل، پیگیری موضوع و شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار عوامل تجسس کلانتری ۱۳۷ نصر قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: شاکی اظهار داشت که مبلغ ۲۰ هزار دلار از منزلش در زمانی که در منزل حضور نداشته به سرقت رفته است.

وی افزود: بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام و با بررسی دوربین‌های مداربسته و به کارگیری شیوه‌های نوین پلیسی موفق به شناسایی مشخصات ظاهری متهم شدند.

سرهنگ قاسم‌پور ادامه داد: پس از شناسایی مشخصات ظاهری متهم مشخص شد که وی از دوستان فرزند شاکی بوده و به منزل آن‌ها رفت و آمد داشته و با سوءاستفاده از اعتماد فرزند ایشان، از کلید منزل کپی‌برداری کرده و در زمانی که هیچ‌کس داخل خانه نبوده به قصد سرقت به آنجا مراجعه کرده است.

وی ادامه داد: با پالایش آثار بر جای مانده در صحنه جرم، مشخص شد که متهم قصد سرقت از گاو صندوق منزل را داشته اما حتی با تخریب قفل موفق به باز کردن درب آن نشده است و در نهایت مبلغ ۲۰ هزار دلار را از داخل کشو سرقت کرده و از منزل گریخته است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم، پس از هماهنگی‌های قضائی، تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات پلیسی متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

این مقام انتظامی به اعتراف متهم ۳۲ ساله اشاره و بیان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات پلیسی روانه دادسرا شد.

سرهنگ قاسم‌پور به شهروندان توصیه کرد با ارتقای سیستم امنیتی اماکن خصوصی و نصب دوربین‌های مداربسته و دزدگیر امکان سرقت را به حداقل برسانند و از اعتماد به افراد غیر و نگهداری اشیای گران‌قیمت یا پول نقد در منزل جدا خودداری کنند.

کد خبر 865546
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha